Mi se ne bojimo promjena, niti smo se kada bojali, naprotiv dobro se borimo s njima
Početak je nove školske godine, kao i uvijek, ovo vrijeme je najinteresantnije za roditelje i učenike, šta kupiti od školskog pribora, koje udžbenike nabaviti, kakav ruksak uzeti.
Naš portal odlučio je da ovaj početak školske godine posveti prosvjetnim radnicima koji će cijelu školsku godinu edukovati učenike u obrazovnim ustanovama i koji zasigurno nose najveći teret našeg obrazovnog sistema koji nije savršen, ali to su heroji koji stvaraju mlade generacije, a koje će sutra zauzeti svoje mjesto u našoj državi.
Naša želja je bila da iz ugla učiteljice saznamo o našem obrazovnom sistemu, šta su mu dobre i loše strane.
Ekipa News24.ba uputila se u Osnovnu školi “Mehmed Handžić” na Ilidži sa namjerom da vam predstavi jednu mladu učiteljicu koja u ovoj školskoj ustanovi uči mališane. To je Dženana Delić, magistar razredne nastave i kandidatkinja na listi za Skupštinu Kanotona Sarajevo ispred Koalicije država – Mirsad Hadžikadić.
News24.ba: Učiteljica – odakle ljubav i izbor za ovo zanimanje?
“Podučavanje je oduvijek bila moja ljubav. Počela je od ranog djetinjstva. Odrastanjem je ljubav prema podučavanju drugih samo jačala, a tako i moja ljubav prema djeci” – govori nam nasmijana učiteljica Dženana.
News24.ba: Profesionalni put nakon formalnog obrazovanja?
“Po završetku osnovne škole, za mene nije bilo druge opcije nego upisati srednju Učiteljsku školu, u trajanju od pet godina, te sam stekla zvanje UČITELJA. Pedagoški fakultet bio je logičan slijed nakon završene srednje škole, na kojem sam i magistrirala.
Naravno, moje obrazovanje ne prestaje, ono je cjeloživotno. U vezi s tim sam 2018. godine izdala dodatak za nastavu “ Bubamarama 1 i 2” i “Bubamara “ 3 i 4”, čije je drugo izdanje nedavno ugledalo svjetlo dana. Željela sam dati svoj doprinos u obrazovanju, neizmjerno sam ponosna nakon pozitivnih kritika, kako učenika, tako roditelja i kolega.” – kroz smiješak ali opet učiteljski priča ova mlada učiteljica.
News24.ba: Dženana je radila u državni školama, a sada u privatnoj. Koju bi razliku mogli navesti u ova dva segmenta obrazovnih ustanova? U pogledu trenutnog radnog angažovanja koje su prednosti prvenstveno za prosvjetnog radnika, a i osvrt na prednosti za učenike u privatnim školama?
“Glavna razlika između državne škole i privatne škole proizlazi iz njihovog finansiranja, dakle, privatne škole su u velikoj mjeri neovisne o državnom finansiranju.
Na temelju ove dvije velike razlike mogu se uočiti druge značajne razlike između državnih i privatnih škola.
Na primjer , privatne škole imaju različite kriterije za zapošljavanje nastavnika, a to daje priliku učiteljima koji su kvalitetni da se izdignu na svom profesionalnom putu, jer nam trenutno u državnoj školi ne pružaju priliku, osvrnimo se samo na konkursne procedure koje ne pružaju zaposljenje ukoliko nemate radni staž u istom, a uvijek ima neko ispred vas.
Kada govorimo o kvaliteti obrazovanja djece, ono je neuporedivo. Privatne škole imaju više objekata i napredne tehnologije nego državne škole. Privatne škole imaju manje djece, pa je time i obrazovanje kvalitetnije, jer imamo priliku uz tehnologiju i individualno posvetiti veću pažnju našim učenciima.
Škola u kojoj trenutno radim, mnogo pažnje posvećuje odgoju djeteta, djeca provode više vremena u školi, a to nam pruža mogućnost da uđemo u djetetovu individuu, prepoznajemo, potičemo i usmjeravamo pozitivne osobine djeteta.” – sa ponosom u glasu iznosi Dženana i tim pokazuje da okruženje u kojem sada radi posebnu pažnju posvećuje učeniku.
News24.ba: Ovih dana pominju se reforme u obrazovnom sistemu Kantona Sarajevo. Kakve su to novine koje se pominju, želimo da nam kaže neko ko je direktno u učionici sa djecom?
“Evo danima se govori o reformi obrazovanja, koja je prema mom mišljenju izazvala mnoga negodovanja I nezadovoljstvo nas prosvjetnih radnika.
Reforma je neminovna i definitivno potrebna, ali ne na ovakav način. Reforma se uvodi par dana pred novu školsku godinu sa edukacijom od jednog dana. Prosvjetni radnici jesu svestrani i ovaj posao rade svim srcem, ali nemamo čarobni štapić kojim ćemo sprovesti promjene u razredu samo tako.
Kao neko ko prati rad kolega iskusnijih u radu i uči od njih, reformom se nije ništa značajno promijenilo, jer mi to sve već radimo u razredu i na terenu. Zapravo, dobili smo dodatne administrativne poslove, a to nam oduzima vrijeme koje bi iskoristili da pažnju i energiju preusmjerimo na djecu.” – negoduje sa pravom ova uspješna učiteljica.
News24.ba: Smatrate li da je ovaj precces izmjena preuranjen, odnosno nedovoljno pripremljen za implementaciju u pogledu školske godine 2022/2023?
“Mi se ne bojimo promjena, niti smo se kada bojali, naprotiv dobro se borimo s njima. Vratimo se samo u doba pandemije. Vrlo stručno i kvalitetno smo pristupili realizaciji online nastavi. Nedovoljno pripljemljen definitivno, jer zaista ne možete mijenjati sistem obrazovanja u jednom društvu sa edukacijom od jednom dana, sedmicu prije početka nastave, kako je nama implementirano.” – hrabro kaže ova učiteljica, mada je svjesna da bi njene riječi mogle imati osudu dijela kolega ili onih koji žele da nametnu promjene bez adekvatne pripreme samog prosvjetnog kadra.
News24.ba:Dženana, politika, mladi? Šta je to što bi Dženana uradila kao politički motivirana osoba u poboljšanju obrazovnog sistema Kantona Sarajevo?
“Savremeno društvo se zbog stalnih globalizacijskih procesa neprestano mijenja. Sve se češće javlja potreba za usvajanjem novih znanja i vještina. Promjenama ne izmiču ni odgojno-obrazovni sistemi država u cijelom svijetu te se konstantno radi na njihovom osavremenjivanju i podizanju kvalitete na jedan viši nivo.
Cjeloživotno obrazovanje jedno je od vodećih pitanja u svakoj zemlji, podrazumijevajući uz formalno obrazovanje i profesionalni razvoj. Pritom, naglasak je na permanentnom stručnom usavršavanju i profesionalnom rastu koji potiču iz politike cjeloživotnog učenja.
Dakle, ključ u mijenjanju kvalitete obrazovanja, je stručno obrazovanje nas samih.
Omogućimo građanima što kvalitetnije cjeloživotno učenje, povežimo se sa stranim školama, razgovarajmo, dijelimo mišljenja….i krenimo u kreiranje naše Bosne i Hercegovine kao jedne moderne države.” – kazuje nam Dženana koja se možemo slobodno reći od one umine učiteljice pretvori u iskusnu političarku.
News24.ba: Za kraj poruka mladim generacijama, ostati ili napustiti BiH?
“Smatram da bi samo uključenjem nas mladih osoba došlo do promjena u našem društvu. To jeste dug put i proces, ali svjedoci smo trenutne situacije, šta nam drugo preostaje nego se uhvatiti u koštac i pokušati promijeniti situaciju.
Nećemo ništa postići ignorisanjem izbornog procesa, samo ćemo pomoći vodećim strankama da nastave svoj put vođenja države nigdje. Ne pokazujmo strah promjenama, je su ona moguća. U ovoj državi postoje ljudi koji su kvalitetni i žele promjene. Zato svi koji žele da osjete promjene u ovoj državi koja to zaslužuje neka na predstojećim izborma da glas mladima, poštenim i nikada ne ukaljanim obrazima, a to će učiniti ako svoj glas daju za Koaliciju Država – Mirsad Hadžikadić.” – kao iz topa odgovara nam naša sagovornica.
Na kraju ovog razgovora moramo primjetiti da su osobe kao Dženana treba slijediti i datim im glas za bolje sutra nas i naše djece. Ne želimo da budemo subjektivni i da namećemo svoj stav ili mišljenje našim čitaocim, ali iskreno smo operdjeljeni za promjene u državi koja se zove Bosna i Hercegovina.