Sve je više mladih ljudi koji su odlučili da se angažuju u politici kako bi pokrenuli promjene u našem društvu. Jedna od njijh je mlada nastavnica Fatima Ćoralić, koja se nalazi na listi kandidata za Skupštinu Kantona Sarajevo.
U pripremi za ovaj intervju rekla nam je da je mislila kako nikada u životu neće biti političar, jer ona svoj svijet vidi u edukaciji djece u školi gdje je zaposlena i to je čini sretnom.
Kaže morala sam i na listu jer su dodirnuli nešto što je meni sveto, a to je obrazovni sistem, koji pojedinci žele da uruše i naše učenike žele da nakon školovanja budu neznalice.
News24: Za početak molimo vas da se predstavite našim čitaocima?
“Ja sam Fatima Ćoralić tridesetčetvorogodišnja nastavnica iz Sarajeva. Završila sam srednju medicinsku školu u Sarajevu. Nakon toga sam se obrazovala u Sarajevu i Brčkom i stekla dva master zvanja. Još tokom studiranja sam objavila nekoliko naučnih radova, a i nakon toga sam sudjelovala u izradi i objavljivanju istih.
U obrazovanju radim već jedanaest godina. Za to vrijeme sam radila na različitim projektima unutar škole u kojoj sam zaposlena.
Prethodnih godina sam radila na izradi dva Nastavna plana i programa od kojih se jedan implementira u Srednoj poslovnoj školi. 2019 godine bila sam među deset nominovanih nastavnika za Inovativne nastavnike u kategoriji nastavnika predmetne nastave.
Radila sam na izradi jednog poticajnog programa za učenike osnovne škole pod nazivom 5P (poticanje i prepoznavanje pozitivnih primjera ponašanja). Sve u svemu, većinu svog života posvetila sam školi i radu s djecom, te unaprijeđenju istog” – priča nastavnica o sebi, mada napominje da je najteže o sebi govoriti.
News24: Radite u privatnoj obrazovnoj ustanovi, koje su prednosti, a koje mane raditi u privatnoj ustanovu u odnosu na javnu?
“Rad u privatnoj obrazovnoj ustanovi, bar u ovoj u kojoj sam ja zaposlena, daje nastavniku mnogo više prostora i vremena da se posveti svakom učeniku. Kako imamo časove učenja, dodatnih aktovnosti, imamo priliku svakom učeniku pomoći u savladavanju nastavnog gradiva, osim toga, ustanova u kojoj radim je izuzetno dobro opremljena, kako najnovijom tehnologijom, tako i laboratorijskom opremom i priborom. Ovakav nivo opremljenosti pruža mogućnost da učenici lakše shvate nastavne sadržaje koji im se prezentuju. Što se tiče zaposlenja u ovakvoj ustanovi, moram priznati da se više radi, duže ostajemo na poslu, imamo više dodatnih obaveza, ali u zdravom okruženju, to zaista ne predstavlja teškoću” – kaže ova mlada nastavnica.
News24: Autor ste jednog udžbenika, koji je eksperimentalno uveden u vašu školu. Molimo vas da nam pojasnite o kakvom se udžbeniku, odnosno predmetu radi?
“Tokom 2019. i 2020. godine, sa kolegicama sam radila na izradi plana i programa za predmet Osnove prirodnih nauka, po ugledu na zapadnjačke škole. Naime, taj predmet se sastoji od osnova fizike, hemije, biologije i tehničke kulture, što bi se moglo izjednačiti sa predmetom Science u američkim i evropskim školama. Mi smo, u takav predmet uklopile gradivo svih predmeta, po Nastavnom planu propisanom za kanton Sarajevo i dobile jedinstveni Nastavni plan i program razrađen u okviru projekata sa vještinama i ishodima učenja. Nakon izrade istog, uprava škole je plan poslala nadležnom ministarstvu od kojeg smo dobili dozvolu za implementaciju na godinu dana. Do početka implementacije napisala sam udžbenik – skriptu za osmi razred osnovne škole.
Predmet je zaživio, kolegice koje su predavale zajedno sa mnom bile su izuzetno zadovoljne rezultatima koje su naši učenici postigli, načinom na koji su usvajali znanja i vještine. Imali smo vrlo dobru povratnu informaciju od roditelja, iako ne mogu reći da nije bilo negodovanja, ali na kraju smo zaista ostvarili mnogo. Nakon jednogodišnje implementacije, Ministarstvo obrazovanja kantona Sarajevo, nije nam produžilo odobrenje, te smo bili primorani vratiti se na prethodni način rada. Konkretno obrazloženje za ovaj potez nemam, vjerovatno je ovako zbog provođenja kurikularne reforme. Mogu samo reći da je projekat kakav smo mi imali, mnogo napredniji od trenutne reforme, te da je učenik potpuno u fokusu nastavnog procesa. Ne bavim se razlozima, ali mi jako teško padaju posljedice neodobravanja ovog projekta. Djeca su imala mogućnost interdisciplinarnog učenja kroz praktičan rad, koje im je sada uskraćeno” – sa gorčinom u glasu priča nam Fatima i kao da želi reći da žali što neko ne razumije potrebe i realnost našeg obrazobnog sistema .
News24: Pred početak školske godine Ministarstvo obrazovanja KS krenunlo je u implementaciju novog kurikuluma, kako oni kažu nešto novo što će doprinijeti poboljšanju obrazovnog sistema. Obzirom da ste neko ko je direktno izvrilac tih modifikacija, možete li nam reći koje su to novine?
“Kurikulularna reforma koja se trenutno provodi je jedan dobro zamišljen proces koji se provodi na potpuno pogrešan način. Nastavnici hemije su za razliku od mnogih drugih imali jedno predavanje u šestom mjesecu na kojem im je objašnjeno šta podrazumijeva reforma, dok je većina ostalih kolega, uključujući i učitelje, isto imala pet dana prije početka nastave. Bilo kakvu reformu, pa i najbolju, besmisleno je provoditi bez pripreme onih koji će je implementirati. Učenici bi ovom reformom trebali imati jasno definisane ishode učenja i tačno znati šta će poslije svake nastavne oblasti samostalno moći da urade. U školi u kojoj ja radim, ishode i vještine učenja u svakoj nastavnoj pripremi, svakoj nastavnoj jedinici i oblasti imamo jasno definisane već nekoliko godina, ali po malo drugačijim obrascima od onih koje nam ministarstvo nameće. Za mene konkretno, kurikularna reforma znači mnogo više administrativnog posla, a ništa novo u učionici” – potencira nastavnica i smijehom pokušava da prikrije svoje nezadovoljstvo sa trenutnim procesom impementacije reforme.
News24: Novine koje se uvode od ove školske godine, može li se reći da su dobre ili loše za sam obrazovni sistem, odnosno hoće li dati bolje rezultate u pogledu usvojenog znanja kod učenika?
“Prethodno sam već spomenula da je implementacija bilo kakvog procesa, posebno kad je obrazovanje u pitanju, bez dobre prethodne pripreme kadra, koji na tome radi prilično loša ideja. Svaki nastavnik koji časno radi svoj posao, a takvih ima jako puno, želi da je dobro pripremljen i da tačno zna šta radi u svojoj učionici. Jednim predavanjem od par sati, bez pripremljenih materijala i konkretnih primjera, teško da se možemo pripremiti kvalitetno za nastavu. Materijale za implementaciju kurikuluma mi još uvijek dobivamo, a školska godina je počela prije petnaest dana. To znači da se kurikularna reforma provodi na papiru i u medijima, a nastavnici ili rade kako su i ranije radili ili pokušavaju samostalno da isprate reformu. Roditelji i nastavnici koji čitaju ovo, sami će prepoznati da se kod njihove djece i u njihovim učionicama ništa konkretno nije promijenilo” – ističe nastavnica Fatima i na njenom licu vidimo nekakav grč koji bar nama odaje da nešto u ovoj reformi nije poredano kako treba, kao da neko ne vodi računa o interesu učenika.
News24: Ovih dana možemo vidjeti da se vodi predizborna kampanja za predstojeće opšte izbore. Fatima je kandidat Nezavisnog bloka kao članice Koalicija “Država”. Zašto politika?
“Sve ove godine rada u školi, ovakva politika prema nastavnom kadru, koja na iste plate dodaje nove obaveze, politika prema učenicima, gdje se neke reforme provode, samo da bi se reklo da se nešto radi i tako već godinama ponukale su me da se politički angažujem. Ovogodišnja diskriminacija učenika privatnih škola, od strane Ministarstva i Općine Ilidža, za besplatne udžbenike bili su zaista jedan od pokazatelja da nisam pogriješila što sam se angažovana. Svjesni smo da i u državnim školama ima imućnih roditelja, kako i u privatnim školama ima roditelja sa prosječnim primanjima. Niti jedno dijete, ma kakvu školu pohađalo, ne zaslužuje diskriminaciju. Moj politički angažman mi je, ako ništa drugo, dao priliku da iznesem javno neke stvari koje muče mene, moje kolege, roditelje i učenike. Obrazovanje i unaprijeđenje istog nešto je u čemu bih zaista mogla dati svoj doprinos. Koaliciju Država, izabrala sam zbog toga što omogućava mladim ljudima da iznesu svoje mišljenje, što promoviše obrazovane i sposobne ljude. To je priča u kojoj ljudi iz različizih sfera, sa različitim nivoima obrazovanja kroz razgovor traže riješenja za probleme u ovom kantonu. Probleme svi poznajemo, nama su potrebna riješenja” – pojašnjava nam razloge političkog angažovanja naša sagovornica.
News24: I na kraju ne možemo završiti ovaj naš razgovor, a da vas ne pitamo u vezi mladih koji odlaze iz naše zemlje trbuhom za kruhom. Imate li vi poruku za njih, šta predlažete, da ostanu u ovoj zemlji i bore se za njenu bolju budućnost ili da ipak idu u inostranstvo u nepoznato?
“Prije svega bih se obratila onima koji nesavjesno vode obrazovni sistem što dovodi do potpunog nesklada obrazovanja mladih sa tržištem rada, Oni, ministri obrazovanja u Kantonu Sarajevo, do sada su već trebali imati plan koji bi mlade ljude zadržao u ovoj zemlji. Mladi ljudi odlaze jer ne mogu da se izbore sa nepotizmom, korupcijom i godinama koje provode na birou nakon završenih škola i fakulteta. Mladim ljudima bih poručila da izađu na izbore, da glasaju za ljude koji će promijeniti nešto i koji će se zalagati za dobrobit ovog društva” – za kraj ovog razgovora poručuje mlada i ambiciozna političarka.
Ovakvih uspješnih primjera kao što je nastavnica Fatima Ćoralić je mnogo u Kantonu Sarajevu. Na žalost mnogi su još uspavani i svoj glas ne dižu protiv ovakvog neuređenog sistema.
Ovu mladu ženu treba podržati na predstojećim izborima jer je ona i slični njoj mogu pokrenuti promjene na bolje u našem društvu, a u krajnjem svi smo mi roditelji i moramo misliti na svoju djecu. Zato svi na izbore 2. oktobra i dajte glas mladim i školovanim kandidatima bez obzira iz koje političke orjentacije dolazili.