Home > Hronika > ŽELJEZNICE FBiH: KOME TREBA ŽELJEZNICA KOJA SAOBRAĆA OD MAGLAJA DO ČAPLJINE ???

ŽELJEZNICE FBiH: KOME TREBA ŽELJEZNICA KOJA SAOBRAĆA OD MAGLAJA DO ČAPLJINE ???

Željeznički saobraćaj je okosnica razvoja svake zemlje samo u BiH to nije slučaj, ovdje se radi na ukidanju ovog vida prevoza roba i putnika.

Gubici u poslovanju, višak zaposlenih, pruge koje ne vode nigdje. Kolosijeci obrasli u korov, mašine koje nagriza korozija. Željeznički saobraćaj u Bosni i Hercegovini gotovo da ne postoji. Od rata do danas mreža nije proširena, ali jeste lista problema u dva entitetska javna preduzeća.

Željeznički saobraćaj u zemlji je samo nazadovao, pa se vozom ne može ni između dva entiteta. Npr. krajem 19. vijeka iz Banjaluke se vozom moglo do Beča i Budimpešte, danas na zapad najdalje do Novog Grada. Kada je riječ o regionu iz Sarajeva se najdalje može do Čapljine.

Aktuelna uprava Željeznica FBiH na čelu sa generalnim direktorom Enisom Džafićem je sve drugo osim dobrog menadžmenta. Kako se priča po kuloarima, ovaj vizionar i provjereni kadar je čovjek od povjerenja ministra Edina Forte koji ga zdušno podržava i predlaže za bar još jedan mandat na čelu ŽFBiH.

Ovdje se postavlja pitanje kako neko ko je dokazani kadar SDA  preko noći postaje „čovjek od povjerenja“ i za to dobije nagradu još jedan mandat na čelu posrnulog giganta kao što su željeznice.

Iz izvora poznatih redakciji saznajemo da  je za danas planirano imenovanje nove uprave ŽFBiH, Džafić ostaje generalni direktor, izvršni će biti imenovani po političkoj podobnosi i poslušnosti, a ne po stručnoj sposobnosti što će svakako dovesti ovo preduzeće u još veću dubiozu, ali kao da je to nekome cilj pa se i ne poduzima ništa. Koga interesuje što vozovi idu samo od Maglaja do Čapljine, kome je bitno što pruga od Sarajeva do Mostara u bezbjednosnom pogledu nije za upotrebu, tu dionicu je aktuelna uprava ŽFBiH sama sebi predala na upotrebu, zašto iskače voz u Podorašcu kod Konjica, kako je moguće da neispravna lokomotiva vrši vuču, sve su ovo pitanja za tužilaštvo i policiju.

Svako normalan i politički osviješten trebao bi se zapitati i pokrenuti procese provjera, utvrđivanje činjeničnog stanja i u konačnici pokretanje krivičnih postupaka protiv odgovornih, a ovdje ih ima ali nema niko hrabrosti da to prizna i preduzme konkretne poteze.

Za razvoj željeznice u BiH potrebno je postaviti nove kadrove koji nisu opterećeni kriminalom i obavezom čuvanja svoje fotelje kako ne bi otišli u zatvor.

Proteći će još mnogo vode rijekom Bosnom dok se ne odvaži narod da uzme stvari u svoje ruke, a možemo i da se pitamo šta čekaju zaposleni željezničari, kao da njima teče med i mlijeko, jesu li njihova prava iz radnih odnosa ispoštovana, da li su,zadovoljni svojim statusom u ovom posrnulom gigantu, hoće li biti štrajka i radničkog neposluha.

U narednim tekstovim posvetit ćemo dodatnog prostora za ovu temu, jer bi se ovdje mogli napisati romani o kriminalnim radnjama za koje još niko nije odgovarao.

Ostavite komentar